Jobb agyféltekés rajztanfolyam a 11-14 éveseknek
Mi lenne, ha gyermeked 4-5 nap alatt megtanulna
egy élethű portrét lerajzolni?
Esetleg a saját önarcképét?
- Gyermeked szeret rajzolni és szeretnéd rajzkészségét tovább fejleszteni?
- Esetleg olyan életpályát választott magának ahol fontos, hogy jól tudjon rajzolni?
- Szeretné, ha bármi eszébe jut, azt le tudná rajzolni?
- Esetleg nem szeret rajzolni, azonban gondjai vannak a koncentrációval, a figyelem összpontosításával?
A gyerekeknek szóló jobb agyféltekés rajztanfolyam következő időpontjai:
Tavaszi szünetben 4 napos:
2014. április 17-20. 9:00-16:00
A tanfolyamok helyszíne:
Budapest, VI. Magnet Közösségi Ház, Andrássy u. 98.
Mikortól tanítható a jobb agyféltekés rajzolás?:
A rajzfejlődés során 10-12 éves korra alakul ki, hogy csökken ez a képzeletből való ábrázolás iránti hajlandóság. Azaz igyekszik azt lerajzolni, amit valójában lát.
10-11 éves kortól lehet tanfolyam keretében tanítani a gyermekeknek, mivel a jobb agyféltekés rajzolás módszere az élethű, realisztikus rajztanításról szól.
Másrészt egy másik életkori sajátosság is közrejátszik: ekkorra már a koncentráció, és az egy helyben ülés bizonyos ideig nem jelent gondot. A figyelmük leköthető, irányítható.
Ezeket az életkori sajátosságokat figyelembe véve dolgoztunk ki a jobb agyféltekés rajztanfolyamunkat a felső tagozatos (10-14 éves) gyerekek részére.
Igazodva az iskolához, ezeket a tanfolyamokat rendszerint az őszi, téli és tavaszi szünetekben tartjuk.
A tanfolyam tehát felsőtagozatos gyerekeknek szól, akik elvégezték már az általános iskola 4. osztályát. Felső korhatár nincs, azonban 15 éves kortól a gyerekek már jöhetnek a felnőtteknek szóló tanfolyamra is.
Ha 10 évnél fiatalabb gyermeket szeretnél rajzolni tanítani, akkor a gyerekek rajzkészségfejlesztéséről szóló online oktatóanyagunkat ajánljuk figyelmedbe.
Vajon, hogy működik a módszer gyerekeknél?
Erről beszélünk a Család-Barát Magazin Műsorában!
Mi az, amit megtanulsz 4 nap alatt?
A program során a következő fő munkákat készíted:
Cipőrajz élő modell alapján
Kézrajz élő modell alapján
Szénrajzok
Állatkép készítése újságkép alapján
Híres ember portré készítése újságkép alapján vagy
Önarckép fénykép alapján
A rajztanfolyamokon készült képek a Galériában!
A rajzolás mellé napi 1 óra mozgást iktattunk be. A rajzprogramunkat olyan mozgás és légző gyakorlatokkal ötvöztük, amik összehangolják a két agyfélteke működését, segítve ezzel azt is, hogy végig meg tudd őrizni koncentráció képességedet. A mozgásgyakorlatok az alternatív mozgásterápiákból lettek összeállítva, felhasználva a csikung, jóga, meridiángyakorlatok és az EDU kineziológia elemeit.
Mostantól azt csinálsz a rajzórán, amit csak akarsz!
A nyári szünet után megmutattam a rajzaimat a rajztanárnak, amit a táborban készítettem. Leesett az alá! Azt mondta, mostantól azt csinálok a rajzórán, amit akarok:o)
Regős Dóri (Bp)
Nézd meg a tanfolyamon készült TV riportot , ahol gyerekek mesélnek az élményeikről:
Járhatok az anyukámmal / apukámmal egy rajztanfolyamra?
Igen:o))
Ebben az esetben a felnőtteknek szóló rajztanfolyamon tudsz részt veni a szülőddel együtt. Itt találod a felnőtt tanfolyamok időpontjait!
Gyerekeknek szóló feladatokat fogsz kapni, de a felnőtteknek szóló tematika alapján haladunk a tanfolyam során. Egy ilyen rajztanfolyamon maximum 2 gyerekkkel tudunk külön foglalkozni.
Tavaly és idén is megnyerte az iskolai rajzversenyt!
Egy éve végeztem Flórián fiammal az alaptanfolyamot. Azóta is egyik legszebb emlékként őrizzük azt a pár napot! Flóri tavaly és az idén is megnyerte az iskolai rajzversenyt :)
Radvai Teréz (Bp.)
A program hatása, terápiás alkalmazása:
Szívesen várjuk azokat a diákokat akik, „csak” meg akarnak tanulni rajzolni, de szívesen várjuk azokat is, akik valamilyen problémával küzdenek. A rajztanfolyam segítséget nyújt önértékelési problémák, önbizalom hiány, félelmek szorongások oldásában. A tanfolyamot ajánljuk koncentrációs problémák, diszlexia és diszkalkulia esetén is.
Mit tartalmaz a 4 napos tanfolyam ára?
Következő rajztanfolyam időpontja a tavaszi szünetben:
2014. április 17-20. 9:00-16:00
A 4 napos rajztanfolyam alapára a
20% diákkedvezménnyel 28.000 Ft!
Az ár tartalmazza:
- 4 napos (28 órás) rajztanfolyam részvételi díját
- 3.000 Ft értékű hazavihető rajzeszközöket
- AJÁNDÉK: 11.049 Ft értékű "Hogyan hangoljuk össze két agyféltekénk működését?" című online oktatóanyagunk. Az oktatóanyag az élő tanfolyam 1 órás mozgásgyakorlatait is tartalmazza!
A helyszínen van lehetőség ebédet rendelni, aminek ára 1.000 Ft/nap. Ezt előre kell jelezni! Menüt tudunk előre küldeni!
Bónusz információk:
A gyerekrajzok fejlődése életkor szerint lebontva:
1-2 éves korban jelenik meg a firkálás. A gyermek figyeli a mozgást és közben nyomot hagy a felületen. A firkák egy idő után formát öltenek. Megjelenik a lengőfirka, majd másfél éves kor körül a körkörös firka. További fejlődésnek tekinthető, hogy a mozgás alkalmazkodik a papír szabta határokhoz.
2-3 éves kor környékén a gyerekek elkezdenek jelentést tulajdonítani rajzaiknak, ekkortájt kezdenek el köröket és ellipsziseket rajzolni. Kezdetben a kész firkának főként a környezet kérdései nyomán kezdenek jelentést adni. Lassan hozzászoknak ahhoz, hogy a firkáláshoz jelentés tartozik és már nem utólag, hanem közben is mondogatják, hogy mit rajzolnak. De a vonalak és a jelentés között még nincs tartalmi összefüggés. A jelentés önkényes, asszociatív, bármikor megváltoztatható, tartalmilag független a vonalaktól. A gyerekek kezdetben preferálják a kört, az íveket, a függőlegest a vízszintessel szemben.
3-4 éves kor: 3 éves kor körül jelenik meg a rajzban az ábrázolás szándéka. A körfirkából lassan kibontakozik az emberi alak, megjelennek bizonyos alapsémák, amelyek a tárgyak egész osztályára vonatkoznak: kezdetben van „kutya”, „ház”, „ember” alapséma, de a tárgyak többsége ember jellegű (pl. a házon két ablak és egy ajtó szerepel). A rajzokhoz érzelmileg gazdag fantáziakör társul. Ebben az időben a tárgyaknak és a dolgoknak még nincs meg az a szemléletes rendje, ahogyan a felnőtt látja a világot. Jellemző az aránytalanság (az emberek nagyobbak, mint a két emeletes ház), az érintkezést és a bennfoglalást még nem tudják ábrázolni (a kalap a fej fölött lebeg), valamint az, hogy az irányok gyakran véletlenszerűek (a tető a ház belseje felé van rajzolva).3-4 éves korban az emberrajzokon jellegzetesen nagy a fej, és abból nőnek ki a végtagok (fej láb rajz). Csak később jelenik meg a törzs.
5-6 életévben Növekszik a valósághű ábrázolás igénye. A sémák világosabbá, a hozzájuk tartozó jelentések szilárdabbá válnak. A rajzok jól felismerhetőek. Ábrázolásmódját sokáig az határozza meg, hogy mit tud a dolgokról. A gyerek a valóságnak megfelelően rajzol, de nem úgy rajzolja a dolgokat, ahogyan látja őket, hanem azt adja vissza, amit tud róluk. Jellemző a sűrítés, az érzelmek konkrét tárgyi megjelenítése. A tárgyak színét, nagyságát, egymáshoz való viszonyait nem a valóság, hanem a gyermeki érzelem – és fantáziavilág szabja meg. A fontosabb családtag háromszor olyan nagy, mint a kevésbé fontos. Az ábrázolás többszempontú, mintha a dolgokat egyidejűleg több nézőpontból lehetne látni pl. profilból ábrázolt emberarc két szemmel. A gyerekek többsége iskolás kora előtt az emberrajzon olyan nemű személyt jelenít meg, amilyen ő maga. A nőiség szimbóluma kisgyerekeknél a hosszú haj.
7-9 éves kor: A szubjektivitás csökken, a rajz egyre inkább a látványra hasonlít. A gyerekek már megkülönböztetik a rajz bal és jobb oldalát. Jellegzetes a mozgó alakok ábrázolása. Megjelenik a perspektíva és a téri dimenzió. A gyerekrajzok ugyanis sokáig csak kétdimenziósak, a rendezés elvét a „fent” jelentésű és a „lent” jelentésű ábrázolási elemek adják. Kisiskolás korban az ábrázolásnak egyértelműen közlő funkciója van, a szimbólumok közérthetővé, hitelessé válnak, letisztulnak. A tárgyak megfelelő nézetben, vagy elhelyezkedésben való ábrázolása még nagy gondot jelent. A gyerekek kedvelt témái az ember, a lányoknál gyakorivá válik a királynő, tündér, fiúknál a harcosok, sportolók.
10-12 éves kor: rajzi realizmus. Csökken a képzeletből való ábrázolás iránti hajlandóság, a rajz többé már nem gyermeknyelv. A gyermek igyekszik a realitáshoz közeledni.
12 éven felül: a másolási képesség jelentősen megjavul, a gyerekek mind tökéletesebben ábrázolják a perspektívát és a téri dimenziókat.
Betty Edwards a Jobb agyféltekés rajzolás megalkotójának magyarul megjelent könyvei:
Betty Edwards: Jobb agyféltekés rajzolás
Betty Edwards: Jobb agyféltekés rajzolás - munkafüzet
Betty Edwards: Színes - Jobb agyféltekés rajzolás
Betty Edwards: Jobb agyféltekés művész
Betty Edwards: Az új jobb agyféltekés rajzolás - munkafüzet
A fent említett jobb agyféltekés rajzolással kapcsolatos könyvek egyike sem foglalkozik kifejezetten gyerekek rajztanításával. A gyerekeknek szóló jobb agyféltekés rajztanfolyamunk tematikája saját szellemi termékünk.