Jobb agyféltekés rajztanfolyam a 11-14 éveseknek

 

Mi lenne, ha gyermeked 4-5 nap alatt megtanulna

egy élethű portrét lerajzolni?

 

Esetleg a saját önarcképét?

 

  • Gyermeked szeret rajzolni és szeretnéd rajzkészségét tovább fejleszteni?
  • Esetleg olyan életpályát választott magának ahol fontos, hogy jól tudjon rajzolni?
  • Szeretné, ha bármi eszébe jut, azt le tudná rajzolni?
  • Esetleg nem szeret rajzolni, azonban gondjai vannak a koncentrációval, a figyelem összpontosításával?

 


 

A gyerekeknek szóló jobb agyféltekés rajztanfolyam következő időpontjai:


Tavaszi szünetben 4 napos: 

2014. április 17-20. 9:00-16:00


A tanfolyamok helyszíne: 

Budapest, VI. Magnet Közösségi Ház, Andrássy u. 98.

Jelentkezés

 


 

Mikortól tanítható a jobb agyféltekés rajzolás?:


A rajzfejlődés során 10-12 éves korra alakul ki, hogy csökken ez a képzeletből való ábrázolás iránti hajlandóság. Azaz igyekszik azt lerajzolni, amit valójában lát

10-11 éves kortól lehet tanfolyam keretében tanítani a gyermekeknek, mivel a jobb agyféltekés rajzolás módszere az élethű, realisztikus rajztanításról szól.

Másrészt egy másik életkori sajátosság is közrejátszik: ekkorra már a koncentráció, és az egy helyben ülés bizonyos ideig nem jelent gondot. A figyelmük leköthető, irányítható.

Ezeket az életkori sajátosságokat figyelembe véve dolgoztunk ki a jobb agyféltekés rajztanfolyamunkat a felső tagozatos (10-14 éves) gyerekek részére.

Igazodva az iskolához, ezeket a tanfolyamokat rendszerint az őszi, téli és tavaszi szünetekben tartjuk.

A tanfolyam tehát felsőtagozatos gyerekeknek szól, akik elvégezték már az általános iskola 4. osztályát. Felső korhatár nincs, azonban 15 éves kortól a gyerekek már jöhetnek a felnőtteknek szóló tanfolyamra is.

Ha 10 évnél fiatalabb gyermeket szeretnél rajzolni tanítani, akkor a gyerekek rajzkészségfejlesztéséről szóló online oktatóanyagunkat ajánljuk figyelmedbe.    

 


 

Vajon, hogy működik a módszer gyerekeknél?


Erről beszélünk a Család-Barát Magazin Műsorában!

 


 

Mi az, amit megtanulsz 4 nap alatt?

 


A program során a következő fő munkákat készíted: 

Cipőrajz élő modell alapján

Kézrajz élő modell alapján

Szénrajzok

Állatkép készítése újságkép alapján

Híres ember portré készítése újságkép alapján vagy

Önarckép fénykép alapján


A rajztanfolyamokon készült képek a Galériában!


A rajzolás mellé napi 1 óra mozgást iktattunk be. A rajzprogramunkat olyan mozgás és légző gyakorlatokkal ötvöztük, amik összehangolják a két agyfélteke működését, segítve ezzel azt is, hogy végig meg tudd őrizni koncentráció képességedet. A mozgásgyakorlatok az alternatív mozgásterápiákból lettek összeállítva, felhasználva a csikung, jóga, meridiángyakorlatok és az EDU kineziológia elemeit.

 


 

Mostantól azt csinálsz a rajzórán, amit csak akarsz!

A nyári szünet után megmutattam a rajzaimat a rajztanárnak, amit a táborban készítettem. Leesett az alá! Azt mondta, mostantól azt csinálok a rajzórán, amit akarok:o)

Regős Dóri (Bp)

 


 

Nézd meg a tanfolyamon készült TV riportot , ahol gyerekek mesélnek az élményeikről:


 

Járhatok az anyukámmal / apukámmal egy rajztanfolyamra?

 

Igen:o))

Ebben az esetben a felnőtteknek szóló rajztanfolyamon tudsz részt veni a szülőddel együtt. Itt találod a felnőtt tanfolyamok időpontjait!

Gyerekeknek szóló feladatokat fogsz kapni, de a felnőtteknek szóló tematika alapján haladunk a tanfolyam során. Egy ilyen rajztanfolyamon maximum 2 gyerekkkel tudunk külön foglalkozni.

 



 Tavaly és idén is megnyerte az iskolai rajzversenyt!


Egy éve végeztem Flórián fiammal az alaptanfolyamot. Azóta is egyik legszebb emlékként őrizzük azt a pár napot! Flóri tavaly és az idén is megnyerte az iskolai rajzversenyt :)

Radvai Teréz (Bp.)

 


 

A  program hatása, terápiás alkalmazása:

 

 

Szívesen várjuk azokat a diákokat akik, „csak” meg akarnak tanulni rajzolni, de szívesen várjuk azokat is, akik valamilyen problémával küzdenek. A rajztanfolyam segítséget nyújt önértékelési problémák, önbizalom hiány, félelmek szorongások oldásában. A tanfolyamot ajánljuk koncentrációs problémák, diszlexia és diszkalkulia esetén is.

 


 

 

Mit tartalmaz a 4 napos tanfolyam  ára?


Következő  rajztanfolyam időpontja a tavaszi szünetben:

2014. április 17-20. 9:00-16:00


A 4 napos rajztanfolyam alapára a

20% diákkedvezménnyel 28.000 Ft! 


Az ár tartalmazza:

  • 4 napos (28 órás) rajztanfolyam részvételi díját
  • 3.000 Ft értékű hazavihető rajzeszközöket
  • AJÁNDÉK: 11.049 Ft értékű "Hogyan hangoljuk össze két agyféltekénk működését?" című online oktatóanyagunk. Az oktatóanyag az élő tanfolyam 1 órás mozgásgyakorlatait is tartalmazza! 

 

A helyszínen van lehetőség ebédet rendelni, aminek ára 1.000 Ft/nap. Ezt előre kell jelezni! Menüt tudunk előre küldeni!

 

Jelentkezés

 


 

Bónusz információk:


A gyerekrajzok fejlődése életkor szerint lebontva:

 

1-2 éves korban jelenik meg a firkálás. A gyermek figyeli a mozgást és közben nyomot hagy a felületen. A firkák egy idő után formát öltenek. Megjelenik a lengőfirka, majd másfél éves kor körül a körkörös firka. További fejlődésnek tekinthető, hogy a mozgás alkalmazkodik a papír szabta határokhoz.

 

2-3 éves kor környékén a gyerekek elkezdenek jelentést tulajdonítani rajzaiknak, ekkortájt kezdenek el köröket és ellipsziseket rajzolni. Kezdetben a kész firkának főként a környezet kérdései nyomán kezdenek jelentést adni. Lassan hozzászoknak ahhoz, hogy a firkáláshoz jelentés tartozik és már nem utólag, hanem közben is mondogatják, hogy mit rajzolnak. De a vonalak és a jelentés között még nincs tartalmi összefüggés. A jelentés önkényes, asszociatív, bármikor megváltoztatható, tartalmilag független a vonalaktól. A gyerekek kezdetben preferálják a kört, az íveket, a függőlegest a vízszintessel szemben.

 

3-4 éves kor: 3 éves kor körül jelenik meg a rajzban az ábrázolás szándéka. A körfirkából lassan kibontakozik az emberi alak, megjelennek bizonyos alapsémák, amelyek a tárgyak egész osztályára vonatkoznak: kezdetben van „kutya”, „ház”, „ember” alapséma, de a tárgyak többsége ember jellegű (pl. a házon két ablak és egy ajtó szerepel). A rajzokhoz érzelmileg gazdag fantáziakör társul. Ebben az időben a tárgyaknak és a dolgoknak még nincs meg az a szemléletes rendje, ahogyan a felnőtt látja a világot. Jellemző az aránytalanság (az emberek nagyobbak, mint a két emeletes ház), az érintkezést és a bennfoglalást még nem tudják ábrázolni (a kalap a fej fölött lebeg), valamint az, hogy az irányok gyakran véletlenszerűek (a tető a ház belseje felé van rajzolva).3-4 éves korban az emberrajzokon jellegzetesen nagy a fej, és abból nőnek ki a végtagok (fej láb rajz). Csak később jelenik meg a törzs.

   

5-6 életévben Növekszik a valósághű ábrázolás igénye. A sémák világosabbá, a hozzájuk tartozó jelentések szilárdabbá válnak. A rajzok jól felismerhetőek. Ábrázolásmódját sokáig az határozza meg, hogy mit tud a dolgokról. A gyerek a valóságnak megfelelően rajzol, de nem úgy rajzolja a dolgokat, ahogyan látja őket, hanem azt adja vissza, amit tud róluk. Jellemző a sűrítés, az érzelmek konkrét tárgyi megjelenítése. A tárgyak színét, nagyságát, egymáshoz való viszonyait nem a valóság, hanem a gyermeki érzelem – és fantáziavilág szabja meg. A fontosabb családtag háromszor olyan nagy, mint a kevésbé fontos. Az ábrázolás többszempontú, mintha a dolgokat egyidejűleg több nézőpontból lehetne látni pl. profilból ábrázolt emberarc két szemmel. A gyerekek többsége iskolás kora előtt az emberrajzon olyan nemű személyt jelenít meg, amilyen ő maga. A nőiség szimbóluma kisgyerekeknél a hosszú haj.

 

7-9 éves kor: A szubjektivitás csökken, a rajz egyre inkább a látványra hasonlít. A gyerekek már megkülönböztetik a rajz bal és jobb oldalát. Jellegzetes a mozgó alakok ábrázolása. Megjelenik a perspektíva és a téri dimenzió. A gyerekrajzok ugyanis sokáig csak kétdimenziósak, a rendezés elvét a „fent” jelentésű és a „lent” jelentésű ábrázolási elemek adják. Kisiskolás korban az ábrázolásnak egyértelműen közlő funkciója van, a szimbólumok közérthetővé, hitelessé válnak, letisztulnak. A tárgyak megfelelő nézetben, vagy elhelyezkedésben való ábrázolása még nagy gondot jelent. A gyerekek kedvelt témái az ember, a lányoknál gyakorivá válik a királynő, tündér, fiúknál a harcosok, sportolók.

 

10-12 éves kor: rajzi realizmus. Csökken a képzeletből való ábrázolás iránti hajlandóság, a rajz többé már nem gyermeknyelv. A gyermek igyekszik a realitáshoz közeledni.

 

12 éven felül: a másolási képesség jelentősen megjavul, a gyerekek mind tökéletesebben ábrázolják a perspektívát és a téri dimenziókat.

 


 

Betty Edwards a Jobb agyféltekés rajzolás megalkotójának magyarul megjelent könyvei:


Betty Edwards: Jobb agyféltekés rajzolás

Betty Edwards: Jobb agyféltekés rajzolás - munkafüzet

Betty Edwards: Színes - Jobb agyféltekés rajzolás

Betty Edwards: Jobb agyféltekés művész

Betty Edwards: Az új jobb agyféltekés rajzolás - munkafüzet


A fent említett jobb agyféltekés rajzolással kapcsolatos könyvek egyike sem foglalkozik kifejezetten gyerekek rajztanításával. A gyerekeknek szóló jobb agyféltekés rajztanfolyamunk tematikája saját szellemi termékünk.

 



Tanfolyam jelentkezés

   
A vezetett tanfolyam típusa*:
A választott tanfolyam időpontja*: -
Név*:
E-mail cím*:
E-mail cím még egyszer*:
Cím*:
Telefonszám*: - -
Milyen kedvezményre jogosult?:
Számla igénylés esetén, számlázási cím:
Üzenet: